Overslaan en naar de inhoud gaan

Raymond Cloosterman (Rituals) Retailer van het Jaar

Raymond Cloosterman, mede-eigenaar en bedenker van het merk Rituals, is uitgeroepen tot de Elsevier Retail Personality 2009.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Raymond Cloosterman, mede-eigenaar en bedenker van het merk , is uitgeroepen tot de .

related partner content for mobile comes here

Cloosterman wordt door de jury geprezen om zijn lef, visie en ondernemerschap.

De twee andere genomineerden waren lingerieontwerpster Marlies Dekkers en Ronald van Zetten van de Hema.

Tegen ANP vertelde Cloosterman dat hij tijdens zijn reizen destijds voor Unilever ontdekte dat het huis een tweede huid werd waar mensen hun muurtje kunnen optrekken. ‘Zo kwamen we op het idee home- en bodycare in één concept bij elkaar te brengen; cosmetica voor je huid en je huis’, aldus Cloosterman.

In het meinummer van Tijdschrift voor Marketing sprak freelancer Karin Bosveld met Cloosterman. Uit het artikel:

Aan ambities met het merk ontbreekt het Cloosterman niet, al noemt hij het zelf liever de droom die ze met zijn allen hebben: van Rituals een wereldmerk maken. ‘Over tien jaar in alle luxe warenhuizen in de hele wereld liggen, en 1.000 eigen winkels.’ Dat zijn er nu een kleine 100, in tien landen. De komende jaren wil Cloosterman met Rituals graag proberen door te breken in ‘een groot buitenland’ – de orde van grootte van Engeland, Duitsland of Frankrijk. In Engeland zijn ze bezig, er zijn nu negen Rituals-winkels in Londen.

Hart van de consument
Rituals had de zakelijke ambitie om een prestige-cosmeticamerk te worden, voor een toegankelijke prijs. Om die prijzen laag te kunnen houden, werd dus besloten geen geld in marketing via massamedia te steken. De consument moet het merk zelf ontdekken. ‘Bij Unilever leerde ik hoe je met miljoenen een plek in het hoofd van de consument kunt kopen. Met Rituals heb ik geleerd hoe je een plek in het hart van de consument kunt verdienen. Dat duurt langer. Maar het voordeel is: je hebt daarna een veel sterkere binding met je klanten.’

Lifestylemerk
Rituals wordt (...) steeds meer een lifestylemerk. En dat kan, legt Cloosterman uit, vanwege de merkwaarden. ‘Alles is tegenwoordig wellness’, zegt hij, ‘maar Rituals grijpt dieper. De boodschap is: van routines rituelen maken. Daarmee sluit het merk aan bij het nieuwe bewustzijn dat wereldwijd rondwaart. Mensen zijn op zoek naar kwaliteit van leven, naar minder stress en meer rust. En dat is het hart van het merk, er zit een dimensie van spiritualiteit in.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in