Reckitt Benckiser mag commercial Harpic Max niet meer uitzenden


De reclame is ongeoorloofd en misleidend voor consumenten. In de televisiereclame claimt de fabrikant dat Harpic Max in één keer overal hardnekkige vlekken in de wc-pot verwijdert. En dat is onterecht volgens de rechter.
Volgens de rechter is het bovendien onjuist om de persoon in de televisiereclame die het toilet schoonmaakt met bleek allerlei gereedschappen te laten gebruiken en te suggereren dat dit voor Harpic niet noodzakelijk zou zijn. Maar boenen en schrobben is onmisbaar voor de geclaimde werking, zoals ook valt te lezen in de kleine lettertjes op de fles Harpic.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSReckitt moet voortaan de inwerktijd van Harpic Max vermelden en duidelijk maken dat na het verstrijken van die inwerktijd het toilet moet worden afgeborsteld.
Unilever was het niet eens met de manier waarop concurrent Reckitt reclame maakte en spande daarom de rechtszaak aan. ‘Omdat zij daarmee bleekmiddelen, waaronder die van Glorix, ten onrechte in een slecht daglicht probeerde te plaatsen’, aldus Unilever.
Bleekmiddelen - zoals Glorix - en zure reinigers - zoals Harpic Max - zijn verschillende producten, bedoeld voor de verwijdering van verschillende soorten vlekken en kunnen dus niet met elkaar worden vergeleken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid