Overslaan en naar de inhoud gaan

Studio Dumbar ontwerpt voor Franse verzekeraars

Studio Dumbar, Rotterdam heeft het logo en de totale visuele stijl ontworpen voor de gefuseerde Franse verzekeraars AG2R en La Mondiale.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De keuze voor Studio Dumbar was de uitkomst van een pitch die eind 2008 begon met een longlist van 14 Europese bureaus. In de uiteindelijke creatieve pitch was Studio Dumbar het enige overgebleven buitenlandse bureau, dat het moest opnemen tegen drie Franse bureaus.

related partner content for mobile comes here

AG2R La Mondiale koos voor Studio Dumbar 'vanwege de kracht van het ontwerp en de chemie met het bureau'. De afgelopen zes maanden heeft Studio Dumbar gewerkt aan de rebranding van het bedrijf. Het project omvat de gehele corporate identity: logo, internet, intranet, brochurelijnen, kantoorsignage, retail exterieur en interieur, motion graphics tot en met merchandising.

Een deel van de omschakeling, zoals het vernieuwen van de 120 agentschappen verspreid over Frankrijk, loopt het komende half jaar door. Bijzonder element in dit rebranding project is de volledige vormgeving van een Tour de France ploeg waarvan AG2R La Mondiale hoofdsponsor is. Het gehele kledingassortiment van de wielrenners en alle andere visuele elementen van de ploeg (volgauto’s, tourbussen, motors, sponsorborden, vlaggen, bidons) zijn ontworpen door Studio Dumbar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in