Overslaan en naar de inhoud gaan

SRC komt met ‘Het Rode Oor’

SRC publiceert vanaf 4 juni de namen van non-compliant adverteerders op www.reclamecode.nl
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

SRC publiceert vanaf 4 juni de namen van non-compliant adverteerders op

related partner content for mobile comes here

Met ingang van 4 juni 2009 kan men op de website van de Stichting Reclame Code de nieuwe rubriek raadplegen. Dat meldt de SRC in een persbericht. In de rubriek is een actueel overzicht te vinden van adverteerders wiens reclame-uitingen in strijd zijn bevonden met de Nederlandse Reclame Code en onder “non-compliance” zijn genoteerd.

Dit betekent dat de betreffende adverteerder is gevraagd of hij zich zal schikken naar de uitspraak van de Reclame Code Commissie of het College van Beroep. De adverteerder heeft vervolgens niet of negatief gereageerd op dat verzoek.

Een adverteerder (en zijn veroordeelde reclame-uiting) die in deze lijst voorkomt, kan gedurende het kalenderjaar, de registratie ongedaan (laten) maken. Daarvoor dient hij contact op te nemen met de afdeling Monitoring & Compliance en aan te geven op welke wijze hij van plan is de uitspraak alsnog op te volgen.

Wanneer een registratie ongedaan wordt gemaakt, wordt in het overzicht aangegeven op welke datum dat is geschied en op welke wijze de adverteerder vervolg heeft gegeven aan de uitspraak.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in