Overslaan en naar de inhoud gaan

San bekroont TBWA, Albert Heijn en Landmacht

TBWA\Neboko, Albert Heijn en de Koninklijke Landmacht hebben tijdens de twintigste uitreiking van de San Accenten de ABC Accenten gewonnen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

TBWA/Neboko werd uitgeroepen tot Bureau van het Jaar 2008, Albert Heijn tot Adverteerder van het Jaar 2008 en voor de Koninklijke Landmacht was er de Consistent Accent, voor de meest consistente communicatieaanpak van de afgelopen jaren. Voor TBWA\Neboko is het de derde keer dat het de prestigieuze titel van Bureau van het Jaar in de wacht sleepte, eerder gebeurde dat in 2002 en 2005.

related partner content for mobile comes here

De jury van de ABC accenten, bestaande uit vertegenwoordigers van de San, Adformatie, de Bond van Adverteerders (BVA) en enkele externen, vindt dat het bureau ‘een topjaar achter de rug heeft en er een patent op heeft om voortdurend bezig te zijn met het modelleren van zijn organisatie naar een veranderende markt’. Ook meldt het juryrapport dat ‘TBWA\ het zware klantenpakket kwalitatief op peil houdt en het bureau het heeft aangedurfd om de creatieve top van het eerste uur te vervangen door een nieuwe generatie; het bureau grossiert in prijzen in de volle breedte van het vak’. De jury, onder leiding van Tom Kok, concludeert dan ook: ‘Gewoon op dit moment hét beste bureau van Nederland en dus ook terecht bekroond als Bureau van het Jaar 2008.’

Tot Adverteerder van het Jaar werd Albert Heijn, klant van TBWA\, ook al in 2006 uitgeroepen. De jury over de prestaties in 2008: ‘Heel knap dat het bedrijf binnen een consequent gehanteerd model toch uitstekend inspeelt op de actualiteit, zoals het EK voetbal, Sinterklaas en Kerstmis. De specifieke invulling is elke keer weer een smakelijke traktatie. Supermarktmanager Harry blijft actueel en aantrekkelijk. Met de Welpies en Smurfen lijkt het wel of alles verandert in goud. Albert Heijn blijft in de categorie Retail eenzaam aan de top en is beslist een echt “love brand” geworden. Een sublieme integratie in mediagebruik en uiterst effectief.’

De Koninklijke Landmacht werd voor haar communicatiethema Geschikt/Ongeschikt onderscheiden met het Consistent Accent. Eerder ging deze prijs naar Centraal Beheer Achmea en De Lotto. De jury roemt vooral het feit dat de term Geschikt/Ongeschikt inmiddels nationaal bekend en in de Nederlandse taal is opgenomen. ‘Deze wervingscampagne is daardoor ook een maatschappelijk begrip geworden. De wervende kracht van deze campagne en het consequent vastgehouden thema, waarvan steeds wisselende en vaak humoristische boodschappen deel uitmaken, maken deze adverteerder een waardige kandidaat voor het Consistent Accent 2008.’

(Pdf)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in