Reclame: plezier is effectiever
Als consumenten plezier beleven aan een reclame, plaatsen ze het daarin gepromote product eerder op hun mentale shortlist. Dat blijkt uit…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Reclame die negatieve gevoelens oproept, wordt door de consument vaak verdrongen. De meeste commerciële adverteerders en reclamebureaus hadden dat allang begrepen - getuige de overvloed aan grappige en grappig bedoelde reclame.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Maar niet-commerciële adverteerders, vooral de overheid, kiezen nogal eens voor communicatie die appelleert aan emoties als angst en schaamte. Een positieve insteek kan ertoe bijdragen dat de boodschap beter wordt opgepikt. Aan creatieven de uitdaging om ook een minder prettige boodschap positief te verpakken.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: Journal of Advertising
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid