Merkcommunicatie in recessietijd: 4 trends
De economische crisis is ook een culturele crisis. Merken herbezinnen zich op hun identiteit.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
TNS Media Intelligence filterde uit een aantal casestudies vier actuele merkcommunicatietendensen:
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
- Neo protecting: veilige, traditionele waarden als wapen tegen de crisis.
- Story telling: ontsnapping uit de harde realiteit, het creëren van andere werkelijkheden, de affectieve band met de consument aanhalen.
- Easy living: aanpassing, via een pragmatische en positieve insteek inhaken op de behoefte van de consument aan meer waar voor minder geld (vergelijkende reclame, eenvoud, bescheidenheid).
- Far thinking: je vak opnieuw uitvinden (banken!), nieuwe ethiek, geëngageerdheid, zelfkritiek, bereidheid om ingekankerde consumptiepatronen onder vuur te nemen.
Bron: Stratégies
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid