Merkvoorkeuren en koopgedrag van (Duitse) jongeren


Die zijn onder te verdelen in vijf typen: Prestigezoekers, Trendsmitters (woordspeling), Tevredenen, Gesettelden en Authentieken. Daarvan spenderen de Prestigezoekers en de Trendsmitters het meest. De eerste groep, ruim een kwart van de jongeren, bestaat uit prinsen en prinsessen -dol op de goedkope luxespullen van H&M, Zara en Esprit- en uit Böse Buben, die zich vooral te buiten gaan aan Streetwear (Adidas, Nike, Diesel, G-Star).
De Trendsmitters vormen met 12 procent een kleinere groep, maar ook zij geven graag geld uit aan merkartikelen. Tommy Hilfiger, Diesel en Converse, maar ook Gucci en Louis Vuitton zijn daarbij favoriet. Bij álle jongeren zijn technologische gadgets als iPhones en PlayStations populair of op z’n minst bekend, maar de Prestigegerichten en de Trendsmitters kopen ze het meest.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: Werben & Verkaufen
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid