Overslaan en naar de inhoud gaan

Merkvoorkeuren en koopgedrag van (Duitse) jongeren

Wat en hoe kopen jongeren? Het onderzoek Mindset 3.0 werd uitgevoerd door MTV-marketeer Viacom Brand Solutions onder ruim 5000 jongeren…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Die zijn onder te verdelen in vijf typen: Prestigezoekers, Trendsmitters (woordspeling), Tevredenen, Gesettelden en Authentieken. Daarvan spenderen de Prestigezoekers en de Trendsmitters het meest. De eerste groep, ruim een kwart van de jongeren, bestaat uit prinsen en prinsessen -dol op de goedkope luxespullen van H&M, Zara en Esprit- en uit Böse Buben, die zich vooral te buiten gaan aan Streetwear (Adidas, Nike, Diesel, G-Star).

related partner content for mobile comes here

De Trendsmitters vormen met 12 procent een kleinere groep, maar ook zij geven graag geld uit aan merkartikelen. Tommy Hilfiger, Diesel en Converse, maar ook Gucci en Louis Vuitton zijn daarbij favoriet. Bij álle jongeren zijn technologische gadgets als iPhones en PlayStations populair of op z’n minst bekend, maar de Prestigegerichten en de Trendsmitters kopen ze het meest.

Bron: Werben & Verkaufen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in