Overslaan en naar de inhoud gaan

Goededoelenloterijen boeren goed ondanks recessie

Economische crisis of niet, de goededoelenloterijen hebben een uitstekend jaar achter de rug. De Nationale Postcode Loterij, de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de woensdag gepubliceerde jaarverslagen van de drie loterijen. Het geld dat zij aan goede doelen schonken, steeg eveneens met 10 procent, tot 350 miljoen euro. Bij de Postcode Loterij steeg de omzet met bijna 40 miljoen euro tot 489 miljoen euro. Ook de andere twee loterijen haalden flink meer geld op. De hogere inkomsten waren vooral te danken aan een verhoging van de lotprijzen.

related partner content for mobile comes here

Alle drie de loterijen zitten in de Holding Nationale Goede Doelen Loterijen. Volgens directievoorzitter Boudewijn Poelmann heeft die nog weinig last gehad van de recessie. ‘We merken in elk geval geen stijging van het aantal opzeggingen.’ Wel zijn er tekenen dat de economische crisis ook de loterijen niet ongemoeid laat. ‘Er is minder nieuwe aanwas. De groei vlakt af.’ Hij verwacht dan ook ‘twee spannende jaren’ tegemoet te gaan.

De drie loterijen keren de helft van hun opbrengst uit aan goede doelen. Vorig jaar waren dat er 158, waaronder Unicef (foto), Amnesty International, Artsen Zonder Grenzen en de Vogelbescherming. Met de rest van het geld worden de prijswinnaars en de gemaakte kosten betaald.

Woensdag werd ook bekend dat de structuur achter de loterijen gaat veranderen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in