Overslaan en naar de inhoud gaan

Advertenties scoren beter op redactionele sites

Pagina’s binnen redactionele websites worden gemiddeld veel langer bekeken dan pagina’s op sociale sites of functionele sites. Daarmee…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een onderzoek van Interactive Advertising. Dat deed met 'Adrime' een uitgebreid visibility onderzoek op de websites binnen haar netwerk.

related partner content for mobile comes here

Het grote verschil in tijdsduur dat een pagina wordt bekeken (redactionele pagina gemiddeld anderhalf keer langer dan functionele pagina) heeft gevolgen voor de zichtbaarheid (visibility) van een reclame-uiting. Opvallend is ook dat de Leaderboard en Full Banners, die meestal boven aan de pagina worden geplaatst, gemiddeld het langst goed zichtbaar zijn (meer dan 75 procent). Vaak gekozen formaten als de Rectangle en de Skyscraper blijken in de praktijk veel minder lang goed zichtbaar (bijna 15 procent minder dan gemiddeld).

WebAds gebruikt de opvallende resultaten om de advertentieposities binnen haar netwerk te optimaliseren en om de discussie over de effectiviteit van online campagnes van echte cijfers te voorzien. Tjeerd Kooij, managing partner WebAds: 'Er woedt een flinke discussie over de effectiviteit van online campagnes. Een van de problemen in deze discussie is de beperkte beschikbaarheid van echte cijfers. Daar levert dit onderzoek een belangrijke praktische bijdrage aan. Adverteerders en mediabureaus kiezen vaak te makkelijk voor standaard advertentieformaten en voor sites die ze kennen, zonder voldoende over het effect na te denken. Omdat sociale en functionele sites veel korter bekeken worden, zullen wij binnen deze sites ons advertentieaanbod aanpassen en ook kritisch naar de prijs- en afrekenmodellen kijken.'

De visibility meting is in het eerste kwartaal van 2009 uitgevoerd over het gehele netwerk van WebAds. Met behulp van meetpixels die achter ruim 9 miljoen online uitingen van vijf veel gebruikte online formaten hingen, heeft Adrime data verzameld.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in