Overslaan en naar de inhoud gaan

Klant 35 procent goedkoper uit met huismerk

Consumenten zijn gemiddeld 35 procent goedkoper uit als ze in de supermarkt alleen voor huismerken kiezen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Supermarktketen Nettorama is zowel met zijn huismerk Perfekt als met A-merken de goedkoopste. Super de Boer en MCD zijn op beide fronten het duurst. Dat blijkt uit een onderzoek van de Consumentenbond, dat vrijdag werd gepubliceerd in het huisblad de Consumentengids.

related partner content for mobile comes here

De Consumentenbond stelt dat er grote prijsverschillen zijn tussen supermarkten. Zo zijn A-merken bij Nettorama 12 procent goedkoper dan bij Super de Boer en MCD. Bij de huismerken loopt het verschil tussen deze winkels op tot 24 procent.

Naast Nettorama bieden ook Dirk van den Broek, Digros, Bas van der Heijden en Hoogvliet relatief voordelig A-merken aan. Bij de huismerken is Nettorama veruit het goedkoopst, op enige afstand gevolgd door Deen (huismerk Perfekt) en Vomar (huismerk O'lacy). Als een consument al zijn boodschappen bij één supermarkt haalt, kan hij een kwart tot ruim de helft besparen door alleen huismerken te kopen. Gemiddeld is het prijsverschil 35 procent.

Het verschil tussen de prijs van A-merken en huismerken is bij Albert Heijn het kleinst. A-merken zijn daar gemiddeld een kwart duurder dan het eigen huismerk. Bij Nettorama is het verschil tussen huismerken en A-merken ruim 50 procent.

Uit het onderzoek onder 76 filialen van 21 supermarktketens bleek verder dat sommige winkels hetzelfde huismerk verkopen, tegen een andere prijs. Zo zijn Perfekt-producten bij Jan Linders en Poeisz gemiddeld 20 procent duurder dan bij Nettorama.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in