'Aanscherping reclamecode alcohol'
Aanleiding is een advertentie eerder deze week in de gratis dagbladen Metro en Spits, schrijft Trouw. Daarin verbindt de sportkoepel NOC-NSF zijn naam aan Randstad en bierbrouwer Heineken. Kamerleden, onder wie Leo Bouwmeester (PvdA), noemen de advertentie 'ongepast'.
Volgens Randstad en Heineken gaat het om een personeelsadvertentie, waarin medewerkers worden geworven voor het Holland Heineken House, tijdens de Olympische Winterspelen van februari 2010. Maar PvdA-Kamerlid Leo Bouwmeester ziet dat anders. 'Dan hebben ze echt boter op hun hoofd. De helft van de pagina wordt in beslag genomen door een enorm bierglas en onderaan staat de waarschuwing "Alcohol onder de 16, natuurlijk niet".'
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaHet Comité zegt in Trouw het voorval te betreuren en voortaan alerter te zullen zijn. Volgens een woordvoerder gaat het om een partnerlogo dat Randstad als sponsor mag voeren, zonder het NOC-NCF hierover in te lichten.
Ook de Stichting Alcoholpreventie (Stap) bemoeit zich er mee en noemt de advertentie 'bizar', omdat juist veel jongeren de gratis dagbladen lezen. Peter de Wolf, directeur van het Stiva, de brancheorganisatie voor drankproducenten en importeurs, noemt alle tumult zwaar overdreven. 'De reclamecode is in 2008 nog gewijzigd en is op dit moment de strengste in Europa.'
Bron: Trouw.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid