Overslaan en naar de inhoud gaan

'Aanscherping reclamecode alcohol'

De PvdA, het CDA en de ChristenUnie zijn voor een aanscherping van de reclamecode voor alcohol.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Aanleiding is een advertentie eerder deze week in de gratis dagbladen Metro en Spits, schrijft Trouw. Daarin verbindt de sportkoepel NOC-NSF zijn naam aan Randstad en bierbrouwer Heineken. Kamerleden, onder wie Leo Bouwmeester (PvdA), noemen de advertentie 'ongepast'.

related partner content for mobile comes here

Volgens Randstad en Heineken gaat het om een personeelsadvertentie, waarin medewerkers worden geworven voor het Holland Heineken House, tijdens de Olympische Winterspelen van februari 2010. Maar PvdA-Kamerlid Leo Bouwmeester ziet dat anders. 'Dan hebben ze echt boter op hun hoofd. De helft van de pagina wordt in beslag genomen door een enorm bierglas en onderaan staat de waarschuwing "Alcohol onder de 16, natuurlijk niet".'

Het Comité zegt in Trouw het voorval te betreuren en voortaan alerter te zullen zijn. Volgens een woordvoerder gaat het om een partnerlogo dat Randstad als sponsor mag voeren, zonder het NOC-NCF hierover in te lichten.

Ook de Stichting Alcoholpreventie (Stap) bemoeit zich er mee en noemt de advertentie 'bizar', omdat juist veel jongeren de gratis dagbladen lezen. Peter de Wolf, directeur van het Stiva, de brancheorganisatie voor drankproducenten en importeurs, noemt alle tumult zwaar overdreven. 'De reclamecode is in 2008 nog gewijzigd en is op dit moment de strengste in Europa.'

Bron: Trouw.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in