Overslaan en naar de inhoud gaan

“Meer aankopen door loyaliteitsprogramma’s

Loyaliteitsprogramma’s hebben een positieve invloed op het koopgedrag van consumenten. Dat blijkt uit het ‘Relationship Builder’…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bijna 40 procent van de respondenten geeft aan meer te gaan besteden na deelname aan het loyaliteitsprogramma. 53 Procent zegt dat de kans groter is dat men klant blijft als gevolg van het programma. Er werden 5.400 consumenten ondervraagd.

related partner content for mobile comes here

Het online ‘Relationship Builder’ onderzoek werd vorig jaar in samenwerking met prof. dr. Tammo Bijmolt van de Rijksuniversiteit Groningen uitgevoerd en meet de relaties tussen bedrijven en hun klanten. Het onderzoek moet inzicht geven in de houding van consumenten ten aanzien van loyaliteitsprogramma’s, de gewenste wijze en frequentie van communicatie met de consument, en de invloed van internet op het koopgedrag van consumenten.
Het onderzoek toont aan dat 95 procent van de ondervraagden minimaal één klantenkaart op zak heeft en 35 zelfs 4 of meer.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in