
Dat blijkt uit de Research International Observer 2005 van marktonderzoeksbureau Research International. Guy de Sévaux, directeur Research International Nederland, meldt dat een steeds hoger opleidingsniveau en teruggang in besteedbaar inkomen de redenen zijn dat de consument steeds kritischer wordt.
Voor het onderzoek zijn 1200 consumenten van verschillende leeftijden uit 43 landen gesproken. ‘Als je deze uitkomst als marketeer serieus neemt, zul je je reclameboodschap dus moeten aanpassen. Beloftes moeten kloppen.’
Vacatures
(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeBedrijven hebben de afgelopen jaren veel geld gestoken in reclame en manieren om hun product in de markt te zetten. Dit ging nogal eens ten koste van de productontwikkeling. Alles moest sneller en goedkoper, kwaliteit kwam op het tweede plan. Daar worden bedrijven nu op afgerekend, aldus de onderzoekers.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee