Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever verkoopt Dextro

Unilever doet het merk Dextro van de hand. Onder de merknaam Dextro Energy verkoopt Unilever energietabletten en -dranken met druivensuiker.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bestuursvoorzitter Antony Burgmans zegt deze week in een interview met FEM Business dat het concern Dextro gaat verkopen. Unilever heeft de verkoop van Dextro Energy nog niet publiek bekend gemaakt. Dat Unilever het merk afstoot is opmerkelijk. Afgelopen jaren investeerde het voedings- en zeepconcern nog in de herpositionering.
Het merk bestaat ruim 75 jaar, en is verkrijgbaar in zeven Europese landen. Dextro was een van de merken die Unilever verkreeg door de overname van het voedingsconcern Bestfoods in 2000. De omzet en de verkoopprijs van Dextro zijn niet bekend.

related partner content for mobile comes here

Volgens Burgmans gaat het niet om een belangrijke verkoop. ‘Dergelijke transacties behoren tot de overnames en desinvesteringen met een waarde tussen twintig en vijftig miljoen, die voor een concern met de omvang van Unilever gangbaar zijn. Met dergelijke transacties wordt ons huis goed onderhouden.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in