Overslaan en naar de inhoud gaan

Is 8 seconden wachten niet te lang?

Afgelopen week zag ik een originele campagne van Tele2 voorbij komen binnen de NU.nl app. Een campagne met een hele mooie HTML5…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het kan zijn dat ze de mobiele campagne alleen op WIFI gebruikers getarget hebben, maar als het zelfs via een WIFI verbinding bijna 8 seconden duurt om de pagina te laden, haakt de gemiddelde gebruiker naar mijn idee af. Waar zou dit zijn misgegaan? Dat de betrokkenen de pagina alleen op een pc getest hebben en niet op een smartphone? Of dat ze hier toch voor gekozen hebben en ze zich er van bewust zijn dat gebruikers moeten wachten voor het laden van de pagina? Ik merk zelf dat mobiele gebruikers steeds minder geduld hebben en dat ze verwachten dat alles op hun smartphone snel laadt, dus om een succesvolle campagne neer te zetten moet je naar mijn idee altijd de ideale balans vinden tussen creativiteit en gemak. Wat vinden jullie zelf acceptabel qua laadtijd? , bij voorkeur via je smartphone, naar de desbetreffende landingspagina. Daarnaast nog een handige tip: Zorg ervoor dat je de pagina zo programmeert dat de adresbalk in je browser wegvalt als de pagina geladen wordt. Dan komt je campagne full screen en dus beter in beeld!

related partner content for mobile comes here

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in