Overslaan en naar de inhoud gaan

KLM, bol.com en Heineken beste social merken

Het volgen van merken op social media wordt steeds populairder. Zo blijkt uit de monitor The Social Consumer, van DVJ Insights.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

DVJ Insights voerde de monitor voor de derde keer uit. Het bureau ondervroeg hiervoor 1900 Nederlandse consumenten naar hun social mediagedrag.

related partner content for mobile comes here

Respondenten konden voor 18 branches aangeven welke merken zij het beste vinden in social media.  De top 3 bestaat dit jaar wederom uit KLM, Bol.com en Heineken.

De percentages zijn echter lager, wat betekent dat KLM bijvoorbeeld binnen airlines minder dominant is in vergelijking met de vorige editie. Dat is over alle branches te zien, en betekent dat het aantal goed presterende merken in social media aan het stijgen is. De hoogste nieuw genoteerde is Ziggo, die van buiten de Top 10 binnen komt op plaats 5.

De top 10:

Overige bevindingen:

Nog steeds is het aantal Nederlanders dat merken volgt via social media beperkt, maar het neemt wel toe. In 2012 volgde 11 procent van de Nederlanders merken in social, vorig jaar was dat 15 procent en nu geeft 19 procent aan dit te doen.

Ook het aantal merken dat men volgt, groeit van gemiddeld acht naar tien merken. Merken presteren beter en worden dus meer gevolgd, zo concluderen de onderzoekers.

Ook stijgt het gebruik van social media door; inmiddels maakt negen van de tien Nederlanders gebruik van social media (in 2013 lag dit nog op 83 procent).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in