Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe merkpositionering, packaging en logo voor Iglo Nederland

Begin maart wordt een nieuwe merkpositionering van Iglo gelanceerd. Iglo wil met zijn producten de relevantie voor de moderne consument…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De focus verschuift daarbij van gemak op productniveau naar de emotie; hoe consumenten de maaltijd beleven. Iglo wil met zijn ‘Zo Smaakt het Leven’-campagne duidelijk maken dat Iglo verse, smakelijke producten biedt van goede kwaliteit om samen van te genieten. Naast de campagne heeft JKR Londen voor Iglo ook een nieuw logo en nieuwe verpakking ontwikkeld.

related partner content for mobile comes here

De hernieuwde merkpositionering is de basis voor een reclamecampagne die Iglo vanaf begin maart in 11 markten zal inzetten. De tv-commercials zijn gemaakt op basis van herkenbare scènes uit het leven van iedereen. De focus in deze situaties ligt op samenzijn, genieten van eten en vooral de dialoog aan tafel. Het gaat hier om gesprekken die tot stand komen terwijl eten wordt gekookt, gedeeld en gegeten. De ‘Zo Smaakt het Leven’ campagne staat voor echt voedsel en de manier waarop echte mensen eten en converseren tijdens een maaltijd. De campagne zet ‘het vieren en inspireren van betere, gezamenlijke eetmomenten’ centraal.

Strategie
Focus binnen de groeistrategie van Iglo is het merk voor de consument relevanter maken, daarbij wordt vooral de duurzaamheid benadrukt. Iglo geeft te kennen dat producten ‘top-of-mind’ moeten worden  wanneer consumenten op zoek zijn naar een maaltijd om samen te eten. In plaats van het benadrukken van uitsluitend de functionele aspecten, kiest Iglo Nederland in de campagne voor een functionele én emotionele benadering. In tegenstelling tot voorgaande jaren richt het merk zich daarbij op alle huishoudens en niet meer alleen op ouders met kinderen.

Concurrentie met vers
Volgens Iglo sluiten diepvriesproducten sluiten aan bij wat de moderne consument van eten verwacht: ‘Kwaliteit, smaak, prijs en voedzaamheid zijn belangrijk, maar er wordt ook veel belang gehecht aan de duurzaamheid van zowel de producten zelf als van het productieproces’. In de nieuwe positionering is daarom veel aandacht voor ‘vers’, ‘gezond’ en het duurzame karakter van de producten. Met de nieuwe positionering denkt Iglo ook te concurreren met versproducten.

Digitaal
Om de ‘Zo Smaakt het Leven’ campagne te ondersteunen en af te rekenen met traditionele barrières met betrekking tot de aanschaf van diepvriesproducten, lanceert Iglo ‘life meals’. Een digitaal platform waar de consument inspiratie kan opdoen met als doel de totale ervaring van een maaltijd te verbeteren. Het platform wil inspiratie rondom eten en drinken bieden, sfeer en omgeving, gespreksonderwerpen en must-have accessoires of rekwisieten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in