Overslaan en naar de inhoud gaan

Breaking news, geboorte gebracht door Dreft

Nieuw: Dreft sponsort nieuwsgebeurtenissen. Het afwasmiddel bracht gisteren als eerste de geboorte van een Amerikaanse celeb-baby naar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Niet een roddelrubriek met exclusieve fotorechten. Geen eigen persmoment ook. Zelfs geen schimmige foto bij een ziekenhuis van een paparazzi. Nee de wijze waarop de Amerikaanse Kevin Jonas, lid van popgroep Jonas Brothers, de geboorte van zijn eerste baby naar buiten bracht is nieuw en opmerkelijk. Hij sloot een deal met Procter & Gamble om het afwasmiddel Dreft via een tweet en een Facebook-post aan de wereld mee te laten delen dat er een baby is geboren.  

related partner content for mobile comes here

Direct richten

De stap is opmerkelijk, en met en beetje gevoel voor overdrijving zelfs historisch. Het bevestigt de trend dat merken met behulp van sociale media de traditionele media passeren en zich direct met nieuws richten op consumenten. We kenden al wel de gesponsorde bruiloft en de gesponsorde geboorte, maar die waren alle door de nieuwsmedia zelf betaald. Nu worden zij zelfs overgeslagen en sponsoren en brengen de merken zelf het nieuws.

 

Het baby’tje van De Jonas Brother werd overigens een meisje met de naam Alena Rose Jonas. Op Twitter ging zij in het rond onder de hashtag BabyJonas. 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in