Overslaan en naar de inhoud gaan

Coca-Cola en Hyundai stoppen als sponsor Oscars

De uitreiking van de Academy Awards verliest twee trouwe en exclusieve sponsors. Coca-Cola en Hyundai hebben besloten de rode loper te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De automaker en frisdrankgigant vertelden het Amerikaanse Adweek dat ze geen reclametijd hebben ingekocht in de tv-uitzending van het Oscar-gala op ABC. De Oscar-uitreiking is op 2 maart.

related partner content for mobile comes here

Het vertrek van de twee sponsors wordt opmerkelijk genoemd. Hyundai - de officiële auto-sponsor van de Academy Awards sinds 2009 - besteedde vorig jaar nog een recordbedrag van 12 miljoen dollar.  

Coca - Cola was de laatste acht jaar als exclusieve sponsor aan het evenement verbonden, en was de derde sponsor qua uitgaven met een besteed bedrag van 8,5 miljoen dollar. Het vroeg tijdens de uitreiking van de Oscars, onder meer via actrices, aandacht voor het Diet Coke Red Dress Program voor hartfalen bij vrouwen.

Volgens Adweek zouden de plaatsen van beide vertrekkende sponsors snel zijn ingenomen door de concurrentie. General Motors zou de exclusieve positie van autosponsor overnemen.  terwijl Pepsi de niet-alcoholische dranksponsoring van zijn grootste rivaal overneemt.

Verwacht wordt dat Pepsi, dat sinds 2005 niets meer met de Oscars deed, een grote promotionele actie zal houden voor de Regal Hollywood Theaters.

ABC wilde geen commentaar geven

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in