Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe is het nu met…Thuisafgehaald.nl

Thuisafgehaald.nl maakt het delen van eten makkelijk. Je kunt op culinaire ontdekkingstocht in je eigen buurt. Het online foodsharing…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Thuisafgehaald.nl won in 2012 de  van de  Accenture Innovation Awards. Nu, bijna twee jaar na de lancering, groeit het platform dagelijks met zo’n honderd  leden. Van heuse thuiskoks tot mensen die iets te veel macaroni hebben gemaakt. Thuisafgehaald.nl brengt vraag en aanbod bij elkaar en gaat op vernieuwende wijze voedselverspilling tegen. Het past in de economische trend ‘sharing is the new having’.

Zoeken naar verdienmodel
Aandacht en populariteit voor het platform mogen onverminderd toenemen, Thuisafgehaald.nl blijft zoeken naar het ideale verdienmodel. Een van de ideeën is samenwerking met gemeentes waarbij bijvoorbeeld ouderen gematcht worden met een thuiskok die het leuk vindt om voor iemand te koken. Thuisafgehaald.nl-oprichter Jan Thij: ‘We zijn in gesprek met een fonds dat dit uit wil rollen in Den Haag. We zijn nog op zoek naar andere gemeentes.’

related partner content for mobile comes here

Een ander idee gaat over het cateringdeel: als thuiskok kun je je aanmelden als thuiscateraar. De kosten zijn 5 euro per maand, maar die betaal je alleen wanneer er ook een offerte-aanvraag komt. En heb je honderd aanvragen, dan blijft het maandbedrag gelijk. De lage prijsstelling moet helpen Thuisafgehaald.nl toegankelijk te houden voor iedereen. Jan Thij: ‘Het kan goed zijn dat we uiteindelijk doorgaan met een combinatie van verdienmodellen en verschillende diensten die we aan de community hangen, waarvoor we een klein beetje geld vragen.’

Sociale impact
Naast gemakkelijk is Thuisafgehaald.nl ook sociaal. Buurtgenoten leren elkaar kennen en mensen die niet meer voor zichzelf kunnen koken, kunnen langer thuis blijven wonen. Jan: ‘Door in contact te komen met anderen, vergroot je je netwerk. Dit blijkt ook effectief te zijn op andere momenten, bijvoorbeeld als je iets te klussen hebt.’

Het meest trots is Jan op de mensen die echt het optimale uit Thuisafgehaald.nl halen. Zoals meneer en mevrouw Kersch, die niet meer in staat zijn om iedere dag zelf te koken. Ze zijn gematcht aan Henk-Jan, een thuiskok die met plezier iets extra’s kookt voor het echtpaar. Rond etenstijd laat hij zijn kinderen het eten even langsbrengen want het is maar één minuutje lopen. Jan: ‘We kunnen als Thuisafgehaald niet zeggen: ‘dat hebben wij gedaan’, want het is Henk-Jan die het doet, maar we hebben het wel gefaciliteerd.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in