Overslaan en naar de inhoud gaan

Whats in de app

Met de overname van Whatsapp door Facebook is een nieuwe mijlpaal bereikt. Een van absurde proporties.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In 5 jaar tijd is de app gegroeid naar 450 miljoen maandelijks actieve gebruikers. Zover alleen maar complimenten voor Whatsapp, dat die aantallen heeft bereikt met een marketing budget van 0 dollar. Het bedrijf heeft zelfs geen marketeer of PR persoon in dienst. De vraag is ook wanneer Whatsapp de 1 miljard gebruikers gaat halen. Facebook deed er in ieder geval 8,5 jaar over.

related partner content for mobile comes here

De absurditeit zit niet in de gebruikers dan wel het overname bedrag. Echt niet. De mijlpaal zit in de geschatte waarde dan wel investeringen die gedaan zijn in Whatsapp.

Sequoia heeft als enige 60 miljoen geïnvesteerd in Whatsapp. Verder is weinig over de investering bekend dan wel dat Jim Goetz namens Sequoia de oprichters bedankt. Uiteraard. Ervan uitgaande dat de investering goed was voor een belang van 20 procent (het zijn geruchten), dan wel na overname 3 miljard dollar, komt de return on investment neer op 50 keer. De grootste aankoop van een durfkapitaal gefinancierd bedrijf in de geschiedenis. Absurd, zeker gezien de ROI gemiddeld uitkomt op 3 keer de geschatte bedrijfswaarde.

En dat terwijl de Duitsers overstappen naar Threema en Nederland massaal de liefde verklaart aan een Russische app, Telegram.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in