Overslaan en naar de inhoud gaan

IBM vraagt patent aan voor koffiedrone

De drone brengt koffie rond en heeft ook in de gaten wanneer iemand dringend behoefte heeft aan cafeïne.
Miniatuurvoorbeeld
© Shutterstock
Miniatuurvoorbeeld
© Shutterstock

Het Amerikaanse technologieconcern IBM heeft een slimme 'koffiedrone uitgevonden. Het vliegmachientje moet in staat zijn om op een kantoor of in een café bekers koffie uit te delen. Volgens zakenkrant Financial Times zou de drone ook in de gaten hebben wanneer iemand dringend behoefte heeft aan een cafeïneshot.

related partner content for mobile comes here

Voor de vondst is een patent aangevraagd bij de US Patent Office, blijkt uit documenten. IBM heeft in de drone allerlei camera's en biometrische technologie verwerkt. De voormalige computerfabrikant richt zich tegenwoordig steeds meer op zaken als kunstmatig bewustzijn en clouddienstverlening.

Maar of dit betekent dat het bedrijf ook daadwerkelijk een koffiedrone op de markt wil brengen is niet duidelijk. IBM weigerde tegenover de krant commentaar te geven. Aan USA Today, een ander medium dat over de drone schreef, verklaarde een zegsvrouw: 'IBM moedigt zijn onderzoekers aan hun interesses na te streven, ook al worden hun uitvindingen niet allemaal commerciële producten.'

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in