Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken gooit marketingdirecteur uit de organisatie

Het bedrijf wil een betere focus op groeimogelijkheden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Heineken voert organisatorische veranderingen door om de global strategie sneller te kunnen uitrollen.

related partner content for mobile comes here

De veranderingen moeten zorgen voor een betere focus op groeimogelijkheden, het sneller kunnen inspelen op consumentenbehoeften en meer kosten besparen.

Enkele veranderingen:

Er komen vier geografische regio’s
De bestaande regio’s Centraal- en Oost-Europa worden samengevoegd tot één Europese regio, met een focus op de markten in de Europese Unie.
De bestaande Afrika-Midden Oosten-regio wordt ook gecombineerd met Rusland en Wit-Rusland.

Functie cmo verdwijnt
De functie van chief marketing officer en chief sales officer worden op global niveau samengevoegd tot die van chief commercial officer. Jan Derck van Karnebeek, huidige president voor Centraal- en Oost-Europa en global chief sales officer, wordt deze nieuwe chief commercial officer.

Alexis Nasard, nu nog regional president West-Europa en global chief marketing officer, vertrekt eind juni. Hij startte in 2010 bij Heineken als chief commercial officer en werd global cmo in maart 2013.  

Strategieontwikkeling zal in de hele organisatie worden ingebed en de functie van chief strategy officer zal verdwijnen. Chris Barrow, de huidige chief strategy officer vertrekt in juli.

Heineken gaat vanaf 1 juli op de nieuwe manier werken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in