Overslaan en naar de inhoud gaan

Koningspaar ontmoet creatieve industrie in Hamburg

Duitsland programma laat Willem Alexander en Maxima kennismaken met virtual reality.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Willem Alexander en Máxima brachten vorige week een bezoek aan Joop van den Ende Academy, waar zij deelnamen aan een matchmaking tussen Nederlandse en Duitse organisaties. 

related partner content for mobile comes here

Het werkbezoek was onderdeel van het Duitsland programma van de . Bedoeling is dat de komende twee jaar zo&;n dertig Duitse evenementen een Nederlands creatief-tintje krijgen. Nadruk ligt daarbij op de kracht van de creatieve economie om crossovers te maken naar andere sectoren zoals health, energy en retail. 

Barbera Wolfensberger, boegbeeld van de Topsector Creatieve Industrie, legde in haar welkomst toespraak de nadruk op de verbindende kracht van de creatieve industrie. Wolfensberger merkte op dat de creatieve industrie bij uitstek in staat is om voor de kruisbestuivingen te zorgen die nodig zijn voor het oplossen van maatschappelijke vraagstukken.

Vervolgens kon het koningspaar zelf kennismaken met enkele voorbeelden van dergelijke kruisbestuivingen, zoals de (aan TU Delft ontwikkelde) Ambulance Drone (foto) en de Amsterdamse startup Wemakevr en Bosch Rexroth die samen de mogelijkheden van VR presenteerden.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in