GroupM neemt LaComunidad over


GroupM (onderdeel WPP Group en moederbedrijf van onder andere MAXUS, MediaCom, Mediaedge:cia en MindShare.) kondigde vandaag de overname aan van interactief communicatiebureau LaComunidad.
Het Amsterdamse LaComunidad werd opgericht in 2003 en legt zich onder andere toe op de ontwikkeling van virale, word of mouth- en socialmediacampagnes. Directeur/oprichter is Igor Beuker.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Het bureau ontwikkelde in 2004 een speciale meettool voor virale campagnes; de ViralTracker. GroupM neemt ook deze software over.
Financiële details van de overname werden niet gegeven.
LaComunidad werkt voor klanten als Univé, Colgate Palmolive, KLM, Heineken en Wilkinson.
Ruud Wanck, directeur interaction EMEA bij GroupM: 'De aankoop van LaComunidad en ViralTracker laat onze commitment zien wat betreft marktleiderschap in digitale media. Virale campagnes, social media en user generated content worden steeds belangrijkere marketingtools. LaComunidad werkt al voor een paar van onze klanten en we denken dat ze meer van onze andere klanten op dit gebied kunnen helpen.'
Igor Beuker, directeur/oprichter LaComunidad vertrouwt erop dat de aansluiting bij GroupM zal helpen om internationaal te groeien. 'Onze zienswijze en diensten vormen een aanvulling op hun geintegreerde communicatie-aanpak, en zorgen er voor dat hun klanten bovenop de digitale ontwikkelingen zitten.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid