Overslaan en naar de inhoud gaan

Meer halen uit klanttevredenheid

Dat klanttevredenheid een belangrijke driver is voor de winstgevendheid van bedrijven is ruimschoots bewezen. Maar klanttevredenheid heeft…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de literatuur is maar weinig aandacht voor de indirecte gevolgen van klanttevredenheid. Nieuw onderzoek brengt daar verandering in. Het toont onder andere aan dat klanttevredenheid de efficiency van toekomstige reclame- en promotie-investeringen vergroot.

related partner content for mobile comes here

Een mogelijke verklaring is dat klanttevredenheid gratis mond-tot-mondreclame genereert en daarmee marketingkosten bespaart. Daarnaast heeft klanttevredenheid een positieve invloed op de kwaliteit van het menselijk kapitaal in een bedrijf, en dus op het aantrekken en vasthouden van werknemers- en managementtalent.

Dat laatste is verrassend. Het duidt erop dat ook humanresourcemanagers sterk geïnteresseerd zouden moeten zijn in klanttevredenheid. Bedrijven die hoger scoren op klanttevredenheid zouden dit performancecijfer proactief moeten communiceren en gebruiken in hun wervings-, belonings- en retentieprogramma’s.

Bron: Journal of Marketing

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in