Overslaan en naar de inhoud gaan

Penetratie digitale tv groeit naar 35 procent

De penetratie van digitale tv is in de tweede helft van vorig jaar naar 35 procent gegroeid, zo meldt SKO (Stichting Kijkonderzoek).
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het gaat om de Establishment Survey die jaarlijks door Intomart GfK wordt uitgevoerd. Het percentage traditionele analoge kabelaansluitingen is verder gedaald van 80 naar 78 procent, terwijl het totale percentage digitale ontvangst is gestegen van 31 naar 35 procent in de tweede helft van 2007.

related partner content for mobile comes here

Bij de basistoestellen zet de opmars van de platte beeldbuis verder door ten koste van de traditionele beeldbuis. In de tweede helft van 2007 had 17 procent van de huishoudens een basistoestel met een LCD-scherm en een kleine 5 procent had een plasma beeldscherm. 74 procent van de aangesloten basistoestellen had nog een klassieke beeldbuis.

SKO-directeur Bas de Vos denkt dat het aandeel uitgesteld kijken verder zal toenemen door de verdere uitrol van digitale recorders. ‘De groei in het bezit van deze apparatuur laat duidelijk zien dat het opnemen van uitgesteld kijken in de kijkcijfers een goede keuze is geweest.‘

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in