Overslaan en naar de inhoud gaan

Interactieve muur in Hamburg

Het Hamburgse bureau Jung von Matt/next ontwikkelde in samenwerking met Mobile Visions Technologies een interactieve grafittimuur.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Hamburgse bureau ontwikkelde in samenwerking met een interactieve grafittimuur.

related partner content for mobile comes here

De muur bevat onder andere sema/responscodes en is te vinden in de trendy .
Mensen die met hun mobiele telefoon foto's maken van de codes krijgen zo toegang tot videobestanden, mobiele wallpapers en kunnen boodschappen voor vrienden achterlaten op een mobiel digitaal prikbord.

Mensen die een foto van een afbeelding sms-en, krijgen daarvoor in ruil een coupon (incl routebeschrijving), om in te wisselen bij een winkel in de buurt. En via bluetooth kun je een uitleg over de muur downloaden.

De Nextwall maakt onder andere gebruik van een techniek die werkt op basis van objectherkenning. De gemaakte foto's worden naast referentiefoto's gelegd en vergeleken. Vooraf gedefinieerde links leiden de gebruiker vervolgens naar de mobiele websites.

De 30 meter lange muur wordt overigens sinds april 2007 gebruikt voor allerlei interactieve projecten, zo konden de Hamburgers al eerder kennis maken met een RFID-toepassing, laserbeaming en gebruik maken van een 'I was here'-webcam.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in