Overslaan en naar de inhoud gaan

Internal Branding pragmatisch van belang?

Levert het wat op als de brandmanagers van Amstel onderling ook vrienden zijn? Heeft het zin dat C1000 een arbeidsvoorwaardenbeleid 'zonder…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Pragmatici zijn niet zelden sceptisch over dit soort voorbeelden van Internal Branding.

related partner content for mobile comes here

is het merk gebruiken om de interne organisatie te richten op de bedoelingen in de markt. Over hoe je het merk aan de binnenkant moet gebruiken, wordt flink van mening verschilt.

De echte 'believers' menen dat het DNA van een organisatie moet overeenkomen met het externe merk. Imago en identiteit moeten samenvallen. De marketingafdeling van Amstel zou volgens de Internal Branding-ideologen een vriendenclub moeten zijn.

De Internal Branding-pragmatici geloven niet zo zeer in het indirecte invloed van een bedrijfscultuur. Zij zien meer in het direct beïnvloeden van de klantcontacten. Medewerkers die met klanten omgaan, moeten duidelijke instructies zodat hun gedrag in lijn ligt met het merk.

Zelf ben ik een pragmaticus. Begin als bedrijf maar eens met het 'branden' van de klantgerichtheid van medewerkers die contact met klanten hebben. Kijk dan maar of er draagvlak is om het merk ook echt verder door te trekken de organisatie in. Of daar animo voor is, zal o.a. afhangen van het feit of het merk (of de merken) al min of meer een afgeleide van de identiteit van de organisatie is (zijn). Iets dat wat mij betreft een must is.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in