Overslaan en naar de inhoud gaan

De leukste baan van Nederland

'Ik heb de leukste baan van Nederland' zei Sander van der Laan van Albert Heijn vorige week op Koffiedik Kijken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

'Ik heb de leukste baan van Nederland' zei Sander van der Laan van Albert Heijn vorige week op . Hij ook al? Het barst namelijk van de onwijs leuke banen schijnt het. En... de meeste zijn nog vacant!

related partner content for mobile comes here

Het lijkt of er steeds meer blije personeelsadvertenties zijn die roepen dat het om leuke banen gaat. Was het vroeger zo dat een baan (veel) geld moest opleveren of goed moest zijn voor je verdere carriere, vandaag de dag moet een baan vooral leuk zijn. Dat laatste blijkt ook uit recent onderzoek van Intelligence Group:

"Door het grote aantal mogelijkheden dat er is, gaan mensen niet meer primair op zoek naar een goede baan, maar veel meer naar de juiste baan. Waar mensen in 2005-2006 een baan kozen met het oog op een positieverbetering (financieel of carrière) wordt de keuze in 2007 sterk bepaald door werkbeleving (inhoud en work/life balance)."

Maar goed, iets roepen in een advertentie is makkelijk. Maar hoe 'bewijzen' ze dat? Uit nieuwsgierigheid ben ik eens op de bijbehorende websites gaan kijken.

(Uit de personeelsads van bol.com, nrc.carriere, McCain, Albert Heijn en Macaw)

McCain verwijst naar de , daar wordt helemaal niet ingegaan op de vraag waarom mensen daar met een smile werken.

Albert Heijn heeft nog steeds de vacaturesite uit 2003 . Een concept dat vooral de breedte van werkzaamheden bij Albert Heijn wil laten zien, maar niet per se hoe leuk het daar is.

is een vacaturesite zonder enig gevoel van leuk. Gewoon een opsomming van de vacatures, that's it. Nu kan je zeggen dat de individuele werkgevers maar moeten aantonen dat zij leuke banen hebben, maar toch, een beetje bewijsvoering had ik na de (online) advertentie wel verwacht..

Macaw heeft er een aparte websitevoor gemaakt met een pretentieuze naam: . Hier wordt geprobeerd aan te tonen waarom het zo leuk werken is daar bij Macaw. Helaas nogal tekstueel, waardoor de echte lol er niet vanaf straalt, maar toch, ze proberen het.

Bol.com heeft veel vacatures (170-koppige staf op het hoofdkantoor moet met 60 groeien) en zetten hoog in: Naast de paginagrote advertenties hebben ze ook echt serieus werk gemaakt van . Daar 'bewijzen' ze dat ze leuke banen hebben. Medewerkers vertellen hoe leuk het is, in tekst en in film. Er is zelfs een filmpje van een voorlichtingsmiddag. Kijk, zo laat je wat van jezelf zien.

Conclusie:
Het blijkt voor bedrijven toch nog steeds lastig om een advertentiecampagne af te stemmen met de online activiteiten. Het zijn hier de echte internetbedrijven die aan tonen 'het' wel te snappen.

Zijn er nog andere evidente voorbeelden?

Hoe dan ook, ik wens iedereen een onwijs leuke carriere toe!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in