Commissariaat bekijkt sponsoring van media
Deze opdracht heeft minister Ronald Plasterk van Media gisteren aan de organisatie gegeven. De bewindsman reageert daarmee op de ophef die is ontstaan over subsidies die de overheid heeft gegeven aan publieke en commerciële omroepen. Met de sponsoring willen ministeries in of met tv-programma’s boodschappen overbrengen, bijvoorbeeld over de integratie van minderheden.
Uit een overzicht van de Volkskrant bleek eerder dat de afgelopen twee jaar 11,8 miljoen euro aan subsidie is verstrekt aan omroepen voor programma's van onder anderen Paul Rosenmöller en Geert Mak, maar bijvoorbeeld ook Shownieuws en het Oranjejournaal.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisVolgens Tweede Kamerlid Jasper van Dijk van de SP bedrijft de overheid propaganda met betaalde boodschappen in televisieprogramma's. Plasterk is het eens dat propaganda uit den boze is, maar zegt daar meteen bij dat er een grijs gebied ligt tussen voorlichting en propaganda. Voor deze scheidslijn verwijst Plasterk naar premier Jan Peter Balkenende. De minister-president draagt namelijk de verantwoordelijkheid voor de inhoud van de boodschappen van de overheid (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid