Overslaan en naar de inhoud gaan

Driekwart Nederlanders tegen reclameverbod snoep en snacks

Driekwart van de Nederlanders is tegen een verbod op reclame voor producten als snoep en snacks; 74 pct vindt dat de overheid in een vrij…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tegelijkertijd vindt meer dan de helft (52 pct) dat aanstootgevende reclames, zoals erotisch getinte uitingen, wel zoveel mogelijk verboden moeten worden. Dit blijkt uit een onderzoek van Intomart Gfk (onder 500 Nederlanders van 13 jaar en ouder) dat zender Het Gesprek afgelopen dinsdag tijdens de opnames van een uitzending over reclame bekendmaakte. Het programma over betutteling in de reclame, in samenwerking met de MWG en Adformatie, is vanavond op Het Gesprek te zien.

related partner content for mobile comes here

Een panel met onder meer Philip den Ouden (FNLI), Otto van der Harst (Vea) en Rob Nijhoff van de ChristenUnie discussieerde onder leiding van Jort Kelder over zelfregulering en verboden in de reclame en de rol van de overheid. Uit onderzoek van Adformatie (N=1600), vorig jaar rond deze tijd, bleek juist dat een meerderheid vindt dat reclame voor junkfood gericht op kinderen verboden zou moeten worden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in