Driekwart Nederlanders tegen reclameverbod snoep en snacks


Tegelijkertijd vindt meer dan de helft (52 pct) dat aanstootgevende reclames, zoals erotisch getinte uitingen, wel zoveel mogelijk verboden moeten worden. Dit blijkt uit een onderzoek van Intomart Gfk (onder 500 Nederlanders van 13 jaar en ouder) dat zender Het Gesprek afgelopen dinsdag tijdens de opnames van een uitzending over reclame bekendmaakte. Het programma over betutteling in de reclame, in samenwerking met de MWG en Adformatie, is vanavond op Het Gesprek te zien.
Een panel met onder meer Philip den Ouden (FNLI), Otto van der Harst (Vea) en Rob Nijhoff van de ChristenUnie discussieerde onder leiding van Jort Kelder over zelfregulering en verboden in de reclame en de rol van de overheid. Uit onderzoek van Adformatie (N=1600), vorig jaar rond deze tijd, bleek juist dat een meerderheid vindt dat reclame voor junkfood gericht op kinderen verboden zou moeten worden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid