Overslaan en naar de inhoud gaan

Seth Godin Meatball Sundae: boekreview

Net het nieuwe boek van Seth Godin gelezen: Meatball Sundae. De titel laat zich als volgt verklaren: lekker ijs, slagroom, warme kersen en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Net het nieuwe boek van Seth Godin gelezen: Meatball Sundae. De titel laat zich als volgt verklaren: lekker ijs, slagroom, warme kersen en andere "toppings" zorgen voor een heerlijk gerecht. Doe je echter deze "toppings" op een bal gehakt, dan is het een smakeloze combinatie. De bal gehakt staat symbool voor de "oude" organisatie structuren en het oude denken.
Het boek is een reactie op managers die maar roepen " geef me ff wat nieuws, een blogje of zo!", waarbij men vergeet dat een commodity een commodity is en niet beter wordt van een "mooie" verpakking.

related partner content for mobile comes here

Seth Godin is een van de bekendste van dit moment. Hij publiceerde eerder al boeken als "The Purple Cow" en " The Dip". Ook het social network is een initiatief van hem. Dit is een site waar je "lenses" kan publiceren: webpagina's vol content over je favoriete onderwerp. Seth claimed in zijn boek dat de site hoger in de rankings staat dan de Wall Street Journal en dat er in een paar maanden zo'n 75.000 mensen al een "lens" hebben gemaakt. Zijn marketing kosten? $5000. Voornamelijk besteed aan een mislukte trade show.
Hij geeft hiermee een mooi voorbeeld van de kracht van de "New Marketing", zoals hij zijn visie noemt.
is de rode draad in het boek. Blendtec komt voorbij evenals , E-bay, Google en vele anderen.

Op zichzelf niet heel veel nieuws. Natuurlijk draait het geheel om de door Seth geformuleerde fundamenten van de "nieuwe marketing".

Hij noemt onder andere:
-directe communicatie en zakendoen tussen producenten en consumenten
-directe communicatie en zakendoen tussen
consumenten onderling
-de toenemende kracht van de stem van de consument
-authenticiteit van de "corporate story"
-korte aandacht tijd span van de consument
-outsourcing
-The Long Tail
-Google en het grote casino spel (kom je tevoorschijn of niet?)
-Nieuwe "gatekeepers" en geen "gatekeepers'.

Het is een boek dat je gemakkelijk weg leest. Echt iets voor je baas of je klanten?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in