Brand Capital stapt in naamgeving
Om invulling te kunnen geven aan de naming-discipline is per 1 januari Alef de Jong aangetrokken, die voorheen als namingexpert werkzaam was bij het Enschedese bureau Markeys Branding voor klanten als Achmea, Forteq, Univé en Wavin. Brand Capital werd tot nu toe geleid door Jean-Pierre Schreurs en eigenaar Riezebos, die daarnaast ook algemeen directeur is van kennisinstituut EURIB. 'Dat eigendom gaan we later dit jaar herverdelen', aldus Riezebos.
Brand Capital legde zich tot nu toe toe op vraagstukken rond positionering, merkarchitectuur en internal branding. Met de komst van De Jong zal het ontwikkelen van merknamen hieraan worden toegevoegd. Riezebos: 'Wij signaleren de trend dat branding en naming steeds vaker geïntegreerd worden aangepakt. Zelf bieden wij het geïntegreerd aan (nieuwe tagline: 'Branding & Naming'), maar we denken ook de concurrentie aan te kunnen met naamgevingsbureaus.' Behalve specialisten als Globrands en Zigila richt ook Postioneringsgroep zich sinds kort op naming.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaDe Jong: 'Merk- en bedrijfsnamen zijn vaak te generiek. Door onze geïntegreerde aanpak, waarbij we ook meedenken over positionering, hopen we een beetje weg te kunnen blijven van die te generieke namen.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid