Overslaan en naar de inhoud gaan

Brand Capital stapt in naamgeving

Brand Capital, het merkenadviesbureau van Rik Riezebos, is deze maand uitgebreid met een naamgevingstak. Het bureau richt zich voortaan op…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Om invulling te kunnen geven aan de naming-discipline is per 1 januari Alef de Jong aangetrokken, die voorheen als namingexpert werkzaam was bij het Enschedese bureau Markeys Branding voor klanten als Achmea, Forteq, Univé en Wavin. Brand Capital werd tot nu toe geleid door Jean-Pierre Schreurs en eigenaar Riezebos, die daarnaast ook algemeen directeur is van kennisinstituut EURIB. 'Dat eigendom gaan we later dit jaar herverdelen', aldus Riezebos.

related partner content for mobile comes here

Brand Capital legde zich tot nu toe toe op vraagstukken rond positionering, merkarchitectuur en internal branding. Met de komst van De Jong zal het ontwikkelen van merknamen hieraan worden toegevoegd. Riezebos: 'Wij signaleren de trend dat branding en naming steeds vaker geïntegreerd worden aangepakt. Zelf bieden wij het geïntegreerd aan (nieuwe tagline: 'Branding & Naming'), maar we denken ook de concurrentie aan te kunnen met naamgevingsbureaus.' Behalve specialisten als Globrands en Zigila richt ook Postioneringsgroep zich sinds kort op naming.

De Jong: 'Merk- en bedrijfsnamen zijn vaak te generiek. Door onze geïntegreerde aanpak, waarbij we ook meedenken over positionering, hopen we een beetje weg te kunnen blijven van die te generieke namen.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in