Reageren of niet reageren.. "That's the question"


Las net een opmerkelijk verhaal over Lego op
Telegraaf.nl. Het stukje behandelt het onderwerp van "Lego Porno". Heel lastig hoe je als een merk moet reageren op wat consumenten allemaal met jouw product uitspoken. In "the good old days" kwam dit huis-tuin-knutselwerk niet buiten de vriendenkring. Nu met internet geniet de hele wereld mee.
Welke positie moet je als bedrijf innemen? Met name rond sex en porno ligt het altijd gevoelig. Wat nou als jij een biermerk bent en jij verschijnt op allerlei dubieuze foto's op het internet. Jouw product op plekken van het menselijke lichaam waar het niet bedoeld voor is. Moet je daar een positie over innemen en je daar over uitspreken? Of juist ver wegblijven van een discussie die je nooit kan winnen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVraag aan de Molbloggers: stel jij bent woordvoerder Lego, hoe zou jij reageren? Hun antwoord in the UK luidde: "'We kunnen er niks tegen doen"/ "niet blij".
Voor de fans enkele (flauwe) voorbeelden op YouTube:
- Aschley, Suzie and the Phone Guy
- Gina und Sex-man
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid