Over de usability van AH.nl
Maandag vroeg ik me al af of de vernieuwde AH.nl ook daadwerkelijk een verbetering betrof. De vele (vaak weer verwijderde) reacties spitsten zich meestal niet toe op de besproken campagne, maar vooral op de eveneens genoemde slechte performance. Maar ook, geheel onverwacht, zeer vaak op het niet kunnen vinden van het invoerveld voor de actiecode. Op zich is dit al typisch gedrag, in plaats van AH aan te spreken, vroegen tientallen mensen support bij Molblog.
Kennelijk komt de actie niet zo duidelijk over als de bedoeling is geweest en dat roept vragen op omtrent de usability van AH.nl. In ieder geval met betrekking tot deze actie. Tijd dus om onze Usability Engineer Yvonne van Laarhoven er eens bij te betrekken. Zij vond 3 ingangen om de code op AH.nl in te vullen en licht hieronder toe waarom dat voor de argeloze internetter een stuk moeilijker is.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
Spotta1.) Banner gebruik
Mensen negeren banners. Uit eye tracking studies is gebleken dat mensen bijna nooit naar iets kijken wat eruit ziet als een advertentie. (Nielsen 2007)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid