Overslaan en naar de inhoud gaan

Over de usability van AH.nl

Maandag vroeg ik me al af of de vernieuwde AH.nl ook daadwerkelijk een verbetering betrof. De vele (vaak weer verwijderde) reacties…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

vroeg ik me al af of de vernieuwde ook daadwerkelijk een verbetering betrof. De vele (vaak weer verwijderde) reacties spitsten zich meestal niet toe op de besproken campagne, maar vooral op de eveneens genoemde slechte performance. Maar ook, geheel onverwacht, zeer vaak op het niet kunnen vinden van het invoerveld voor de actiecode. Op zich is dit al typisch gedrag, in plaats van AH aan te spreken, vroegen tientallen mensen support bij Molblog.

related partner content for mobile comes here

Kennelijk komt de actie niet zo duidelijk over als de bedoeling is geweest en dat roept vragen op omtrent de usability van AH.nl. In ieder geval met betrekking tot deze actie. Tijd dus om onze Usability Engineer er eens bij te betrekken. Zij vond 3 ingangen om de code op AH.nl in te vullen en licht hieronder toe waarom dat voor de argeloze internetter een stuk moeilijker is.

1.) Banner gebruik

Mensen negeren banners. Uit eye tracking studies is gebleken dat mensen bijna nooit naar iets kijken wat eruit ziet als een advertentie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in