Ernst & Young: Duurzaam ondernemen is geen keuze maar een eis
Volgens het adviesbureau is afwachtend reageren niet meer aan de orde. Duurzaamheid biedt kansen, leidt tot efficiency en lagere kosten en moet niet meer als noodzaak worden gezien, aldus Ernst & Young.
De term duurzaamheid is voor veel consumenten geen herkenbaar begrip en schept verwarring. Uit een grootschalig consumentenonderzoek van Ernst & Young blijkt dat 49% van de consumenten 'degelijk en van goede kwaliteit ' verstaat onder duurzaamheid en geen link legt met milieu/energie/natuur/recycling.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDuurzaamheid wordt door 52% van de consumenten als belangrijk gezien en voegt waarde toe aan een product. Dit wil echter nog niet zeggen dat de consument ook daadwerkelijk overgaat tot de aanschaf van duurzame producten. Slechts bij 7% speelt duurzaamheid een zodanig belangrijke rol dat het gedrag in het dagelijkse leven hierop wordt afgestemd.
Harry Kleine van Ernst & Young : “Er is te weinig en geen eenduidige communicatie over de term duurzaamheid richting de consument. Ruim 74% van de consumenten uit ons onderzoek geeft aan dat er te weinig informatie over duurzame producten beschikbaar is. Bij de consument zou veel meer duidelijkheid moeten komen over de term duurzaamheid om zo het gat tussen producent en consument te dichten.”
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid