Overslaan en naar de inhoud gaan

Ernst & Young: Duurzaam ondernemen is geen keuze maar een eis

Ondernemingen die niet kiezen voor maatschappelijk verantwoord ondernemen zetten hun voortbestaan en concurrentiepositie op het spel. Zo…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens het adviesbureau is afwachtend reageren niet meer aan de orde. Duurzaamheid biedt kansen, leidt tot efficiency en lagere kosten en moet niet meer als noodzaak worden gezien, aldus Ernst & Young.

related partner content for mobile comes here

De term duurzaamheid is voor veel consumenten geen herkenbaar begrip en schept verwarring. Uit een grootschalig consumentenonderzoek van Ernst & Young blijkt dat 49% van de consumenten 'degelijk en van goede kwaliteit ' verstaat onder duurzaamheid en geen link legt met milieu/energie/natuur/recycling.

Duurzaamheid wordt door 52% van de consumenten als belangrijk gezien en voegt waarde toe aan een product. Dit wil echter nog niet zeggen dat de consument ook daadwerkelijk overgaat tot de aanschaf van duurzame producten. Slechts bij 7% speelt duurzaamheid een zodanig belangrijke rol dat het gedrag in het dagelijkse leven hierop wordt afgestemd.

Harry Kleine van Ernst & Young : “Er is te weinig en geen eenduidige communicatie over de term duurzaamheid richting de consument. Ruim 74% van de consumenten uit ons onderzoek geeft aan dat er te weinig informatie over duurzame producten beschikbaar is. Bij de consument zou veel meer duidelijkheid moeten komen over de term duurzaamheid om zo het gat tussen producent en consument te dichten.”

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in