Overslaan en naar de inhoud gaan

Geen prijzen Nederland bij Best YET

De twee Nederlandse teams kwamen ver bij de 9e Europese dagbladcompetitie BestYET, maar wonnen uiteindelijk geen prijs.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

BestYET was op 6 en 7 mei in België. In deze competitie gaan jonge creatieve talenten de strijd aan om de beste dagbladadvertentie te ontwerpen. In de nationale voorrondes streden 450 teams uit tien landen voor een plek bij de laatste 20. De Europese finale van de zoektocht naar het Beste creatieve Young European Team is een samenwerking van dagbladorganisaties (waaronder Cebuco) uit tien Europese landen.

related partner content for mobile comes here

Nederland was vertegenwoordigd met twee teams, Joris Tol en Gijs Sluijters (FHV/BBDO) en Vanessa Burgmans en Billy Witbraad (Publicis). Ze wonnen beiden de eerste prijs in de nationale voorrondes, de ADCN workshop die in het najaar van 2009 en maart 2010 in Amsterdam door Cebuco werd georganiseerd.

De teams kregen in Leuven een briefing voor de campagne van adverteerder Inbev voor het merk Stella Artois. Deze bestond uit het ontwikkelen van een dagbladcampagne, waarbij ‘keep it simple’ en ‘premium quality’ de twee belangrijkste uitgangspunten waren. Engeland won Goud, België Zilver en Frankrijk Brons. Het Engelse team mag zich een jaar lang Best Young European Team noemen. Het concept was discutabel ('Our city stinks, but we make the best beer of the world'), maar de stopping power en het inzicht en de overtuiging maakte het concept tot een terechte winnaar.

Beide Nederlandse teams kwamen bij de laatste zes. Van de ruim 30 concepten wisten Vanessa Burgmans en Billy Witbraad zich bij de laatste vier te plaatsen. De jury noemde het concept ‘stijlvol, raak en goed passend bij de propositie van de opdrachtgever’. Het team Sluijters en Tol (foto) eindigde als zesde, met een sterk concept ('The world changes, Stella doesn’t'), een campagnewaardig concept, aldus de jury.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in