Overslaan en naar de inhoud gaan

Campina wil consument inzicht geven in herkomst van melk

Inzicht krijgen in de herkomst van voedingsmiddelen is een groeiende wens bij de Nederlandse consument, zo beweert zuivelmerk…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit systeem is van toepassing op alle producten in het Campina Boerenland assortiment. Via een code op de verpakkingen is te achterhalen welke van de 130 Nederlandse biologische boeren onder meer de melk heeft geleverd die in dat specifieke product verwerkt is.

related partner content for mobile comes here

Op de Campina Boerenland-producten staat vanaf deze week het logo ‘ontdek de herkomst’, wat aangeeft dat de herkomst van de zuivel in dat betreffende product te achterhalen valt. Door op de code op de verpakking in te voeren, .

De internetapplicatie verwijst terug naar een van de 130 Nederlandse biologische boeren die de zuivel leveren.
Een groot deel van de deze boeren presenteert zichzelf op de website en vertelt het verhaal van hun bedrijf.

Naast deze nieuwe internettoepassing kunnen consumenten ook bij de boeren die de zuivel leveren een kijkje nemen. Het hele jaar door organiseren Campina-boeren open dagen op hun bedrijf, die worden aangekondigd op de site.

Campina zelf zegt dat dit systeem een belangrijke stap betekent voor verdergaande openheid in de herkomst van zuivel. De mogelijkheden worden onderzocht om deze tool op termijn ook bij andere Campina-producten toe te passen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in