Overslaan en naar de inhoud gaan

Jongeren kijken steeds meer online tv

Het bereik onder 13- tot 34-jarigen van NPO- en RTL programma’s op internet is in een jaar tijd met 24 pct gestegen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de laatste analyse die en hebben uitgevoerd. In februari 2009 keek 21,6 pct web-tv. In 2010 is dat al 26,7 pct. De resultaten worden op de SKO-TV-Middag 2010 op 25 mei bekendgemaakt.

related partner content for mobile comes here

Sinds het eerste kwartaal van 2009 bestaat er een samenwerking tussen SKO en Stir om inzicht te krijgen in het bereik van webtelevisie in doelgroepen. Uit de eerste analyse over het eerste kwartaal van 2009 bleek dat het het bereik van televisieprogramma’s van NPO en RTL op internet vergelijkbaar is met uitgesteld kijken via het televisietoestel. Nu is er een vergelijking gemaakt tussen het bereik in februari 2009 en februari 2010. Daarbij is nu ook het bereik van de SBS-programma’s op internet meegenomen.

Uit deze trendvergelijking blijkt volgens de onderzoekers dat het totaalbereik onder iedereen van 13 jaar en ouder van televisiecontent online van NPO, RTL en SBS in 1 maand 19,2 pct is. Verder is het bereik van televisiecontent via internet met 50 pct gestegen naar 30,4 pct in de doelgroep 13-19 jarigen. Er werden vooral meer programma’s in de genres fictie, drama en kinderprogramma’s bekeken.

SKO-baas Bas de Vos: ‘Dankzij de samenwerking met Stir hebben we nu inzicht in de ontwikkeling van het kijken naar tv-content op internet door doelgroepen. Het is voor SKO een voorwaarde om dergelijke inzichten te hebben. We kunnen op die manier onze stappen naar de toekomst toe richting geven.'

Stir-directeur Frans Kok vult aan: ‘Wij willen die samenwerking graag continueren. Voor Stir zal dat kunnen betekenen dat wij ook online video van andere marktpartijen meetbaar gaan maken.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in