Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoek: ‘ 82 % van de adverteerders wil mobiel komende 12 maanden meer inzetten’

Volgens een nieuw onderzoek door het internationale MediaPost blijkt dat 82% van de onderzochte merken en bureaus van plan zijn om komende…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens een nieuw onderzoek door het internationale blijkt dat 82% van de onderzochte merken en bureaus van plan zijn om komende 12 maanden meer van hun marketingbudgetten te willen gebruiken voor mobiel.

related partner content for mobile comes here

Vier op de tien ondervraagden zijn van plan om komend jaar hun budgetten aan mobiel tot 30 % te verhogen. Drie op de tien willen verwachten zelfs hun budgetten met meer dan 30% te verhogen. 15 % verwacht hun Mobile Marketing & -Advertising budgetten te handhaven. Ondanks de economische recessie is maar 3 % van de ondervraagden van plan om hun budgetten aan mobiel te verlagen.

Verder blijkt uit het onderzoek dat de helft van de mobile advertising budgetten momenteel van het digitale budget af komt. Bij 27 % van de ondervraagden is er een apart budget speciaal voor mobiel gecreëerd en 8 % komt van TV-budgetten.
Bijna 50 % van de respondenten hebben in het onderzoek aangegeven het liefst Mobile video (VideoMMS en via mobile internet) in te zetten. 39 % gaf aan mobile coupons in te zetten. Mobile Coupons wordt door 36 % gezien als meest effectieve vorm van mobile advertising.

Het onderzoek werd eind april gehouden onder de abonnees van MediaPost. 550 manager hebben aan het onderzoek deelgenomen, waarvan er 352 verantwoordelijk zijn voor de planning, inkoop of beslissingsbevoegdheid hebben over mediabudgetten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in