Overslaan en naar de inhoud gaan

FD en Parool enige stijgers onder dagbladen in 2009

Alleen de oplages van Het Parool en Het Financieele Dagblad stegen in 2009 ten opzichte van het jaar ervoor.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de vanochtend bekendgemaakte cijfers over 2009 van Hoi, Instituut voor Media Auditing. Het gaat om de totaal betaalde gerichte oplage. Het Parool steeg in oplage van 63.616 naar 64.399 exemplaren, FD ging van 57.360 naar 57.777.
De andere landelijke dagbladen houden vast aan de dalende tendens. De Telegraaf ging van 617.704 naar 579.932, AD van 408.690 naar 395.350 en de Volkskrant van 232.970 naar 230.114 exemplaren.
Trouw moest ook terug: van 91.944 naar 91.855. Het Nederlands Dagblad zag de oplage dalen van 30.957 naar 29.685 en het Reformatorisch Dagblad van 53.969 naar 52.474.
Van NRC Handelsblad en NRC Next zijn geen cijfers over 2009 bekend.

related partner content for mobile comes here

Gratis dagbladen
In 2009 vertoonden ook de gratis dagbladen een dalende tendens. De totaal verspreide oplage van Metro ging van 532.509 naar 505.105 exemplaren, Spits daalde van 430.282 naar 415.573 en De Pers van 367.413 naar 220.561.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in