Stiva begint met jongerenpanel
Het jongerenpanel zal naast de huidige Toetsingscommissie televisie-, bioscoop- en radiocommercials gaan beoordelen aan de hand van de Reclamecode voor Alcoholhoudende dranken (RvA). Het jongerenpanel bestaat uit vijf studenten tussen de 18 en 22 jaar die de opleiding Communicatiewetenschappen of Politicologie volgen.
Alle tv-, bioscoop- en radiocommercials die in Nederland worden uitgezonden, worden vooraf getoetst aan de RvA. Dit gebeurt sinds 2005 door een commissie waarin een aantal vertegenwoordigers van de branche en een drie onafhankelijke deskundigen zitting hebben. Nu ook het jongerenpanel reclame gaat beoordelen, ontstaat volgens Stiva een nog beter beeld van wat jongeren van de reclame-uitingen vinden.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaDe adviezen van het jongerenpanel en de commissieleden worden geregistreerd, zodat de verschillen in de beoordelingen inzichtelijk gemaakt kunnen worden. Opmerkelijke verschillen tussen de adviezen van commissieleden en het jongerenpanel worden tijdens de bijeenkomsten met de leden van het jongerenpanel besproken. Ook worden deze adviezen voorgelegd aan de reguliere Toetsingscommissie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid