Overslaan en naar de inhoud gaan

Stiva begint met jongerenpanel

Stichting Verantwoord Alcoholgebruik Stiva is begonnen met een jongerenpanel.dat commercials gaat beoordelen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het jongerenpanel zal naast de huidige Toetsingscommissie televisie-, bioscoop- en radiocommercials gaan beoordelen aan de hand van de Reclamecode voor Alcoholhoudende dranken (RvA). Het jongerenpanel bestaat uit vijf studenten tussen de 18 en 22 jaar die de opleiding Communicatiewetenschappen of Politicologie volgen.

related partner content for mobile comes here

Alle tv-, bioscoop- en radiocommercials die in Nederland worden uitgezonden, worden vooraf getoetst aan de RvA. Dit gebeurt sinds 2005 door een commissie waarin een aantal vertegenwoordigers van de branche en een drie onafhankelijke deskundigen zitting hebben. Nu ook het jongerenpanel reclame gaat beoordelen, ontstaat volgens een nog beter beeld van wat jongeren van de reclame-uitingen vinden.

De adviezen van het jongerenpanel en de commissieleden worden geregistreerd, zodat de verschillen in de beoordelingen inzichtelijk gemaakt kunnen worden. Opmerkelijke verschillen tussen de adviezen van commissieleden en het jongerenpanel worden tijdens de bijeenkomsten met de leden van het jongerenpanel besproken. Ook worden deze adviezen voorgelegd aan de reguliere Toetsingscommissie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in