TMF themajaar: Doof worden doe je zo!
Voor de campagne is een commercial ontwikkeld en gedurende het hele jaar besteden de TMF programma’s veel aandacht aan het thema. Daarnaast de website tmf.nl/doofwordendoejezo gelanceerd. Hier kunnen jongeren testen hoe zij zo snel mogelijk doof kunnen worden. “Door de problematiek om te draaien en jongeren er op te wijzen hoe snel zij doof kunnen worden, proberen we hun aandacht te krijgen en ze bewust te maken van de risico’s die ze nu lopen. Want je kunt nu al schade oplopen waarvan je de gevolgen pas later merkt. Wij willen graag dat je je hele leven kunt genieten van muziek,” aldus Laura Vogelsang, Head of MTV/TMF.
Bij de aftrap van de campagne presenteerde de Nationale Hoorstichting nieuwe cijfers over gehoorschade onder Nederlandse jongeren. Het betreft de eerste resultaten van een 5-jarig onderzoek aan het Leids Universitair Medisch Centrum. Daaruit blijkt dat tien procent van de onderzochte jongeren tussen de 13 en 15 jaar een onherstelbare gehoorbeschadiging heeft, die zich kenmerkt door een constante pieptoon of oorsuizen.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaWilly van The Opposites is ambassadeur van de campagne. Als artiest weet hij als geen ander hoe belangrijk het is om je oren goed te beschermen. Naast Willy supporten artiesten zoals Valerius, Diggy Dex, en de dj’s Gregor Salto, Don Diablo en Billy the Klit de campagne.
In de hal van het Utrechtse station konden jongeren hun risico op gehoorschade testen met behulp van de nieuwe online test op de campagnesite van TMF. Alle jongeren die meededen aan de test kregen gehoorbescherming mee van Noizezz.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid