Overslaan en naar de inhoud gaan

Supernerd wordt superheld

In de nieuwe film Kick-Ass transformeert een supernerd in een superheld dankzij een via het internet verspreid filmpje. De…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een korte schets voor het geval dat je nog niet gezien hebt: de film gemaakt door Lionsgate kan omschreven worden als een parodie op een traditionele superheldenfilm met een flinke dosis social media. In de film bedenkt een loser, al skypend en online video’s bekijkend, het idee om een superheld te worden, en bestelt online een superheldenpak. Zijn tweede heldenactie wordt met een videophone vastgelegd en al snel circuleert het filmpje op internet.

related partner content for mobile comes here

Het benutten van social media in de filmmarketing is niet nieuw. Eerder maakten filmstudio’s kennis met het zogeheten ‘’’’, waarbij het succes van een film wordt beïnvloed door de moderne vorm van mond-tot-mond reclame. Ook maakt Hollywood gebruik van (gesponsorde) pagina’s op Facebook, MySpace, YouTube en Twitter. Maar Lionsgate lijkt de mogelijkheden van social media om gemeenschappen te connecten optimaler te benutten. Het is namelijk de eerste adverteerder die de krachten van verschillende netwerksites samenbrengt op . Op dit platform is alle online activiteit omtrent Kick-Ass te volgen bestaande uit onder andere comments, tweets, video’s en andere content.

Het bedrijf achter het platform is thisMoment. Haar (DEC) maakt het bedrijven mogelijk om met een eenvoudig CMS content voor hun merken te publiceren en managen. Een op maat gemaakt versie van het DEC, de zogeheten ‘’thisMoment Gadget’’ is beschikbaar voor Google adverteerders als een upgrade op een YouTube branded channel.

Met behulp van de DEC faciliteert Lionsgate de Kick-Ass conversatie door een samenhangende en complete online experience te creëren. De content wordt hierbij door Lionsgate verzorgd en gefaciliteerd. Gebruikers kunnen hun ervaringen delen en net als in de film kan iedereen een superheld worden, door een zelfgemaakt filmpje in te sturen met de beste ‘’Kick-Ass’’ beweging. Lionsgate is er met het geheel aan features in geslaagd een goede en relevante content te verzorgen, die het centrale platform nog sterker maakt.

Ook Hollywood lijkt er dus aan te geloven: online activiteit staat centraal in de weg naar succes; in de film én in de marketingmix. Resultaat? ‘’The most talked about movie is now the movie in America!’’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in