Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuw hoofd communicatie ABN Amro al weer weg

In het vorige nummer van Communicatie legde Gerard van Butthinga Wichers als het nieuwe Head Communication & Branding van ABN Amro nog…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Die beslissing is in wederzijds overleg genomen’, reageert Wichers vanaf de bank thuis. ‘Over de reden kan ik op dit moment verder niets zeggen.’ Heeft die zwijgzaamheid een juridische achtergrond? ‘Dat klinkt meteen zo zwaar. Het heeft te maken met afspraken die gemaakt zijn. Het is gewoon niet handig om nu in de pers uitspraken te doen over de reden van mijn vertrek.’ Wichers, die vóór ABN Amro Chief Communications Officer was bij Essent en beschikt over uitgebreide ervaring op het gebied van investor relations, is nog niet bezig met een andere functie. ‘Daarvoor is het nog te vroeg, te vers.’

related partner content for mobile comes here

Ook ABN Amro heeft nog geen opvolger voor Wichers, al wordt er wel gezocht. Het aanbod van een gratis personeelsadvertentie via dit stukje wordt echter vriendelijk doch beslist afgeslagen door woordvoerder en ex-collega Jeroen van Maarschalkerweerd. ‘Ik ken de zoekcriteria niet en ik weet ook niet of er intern of extern gezocht wordt.’ Hij kan evenmin zeggen of het kortstondige dienstverband van Wichers aanleiding is om het profiel van de nieuwe man of vrouw te herzien. ‘Er wordt op dit moment naar het profiel gekeken.’ Voorlopig wordt Wichers’ functie ad interim ingevuld door Caroline Princen, die binnen de raad van bestuur communicatie in haar portefeuille heeft. Ze doet dat samen met Andius Teijgeler, Marketing Director Consumerbanking. In het stuk van vorige maand vertelde Wichers dat ABN Amro de oude afdelingen Communication & Branding heeft samengevoegd om de reputatieaspecten van campagnes beter te kunnen bewaken: ‘Daarom hebben we de marketing- en brandingspecialisten op de afdelingen een niveau hoger getrokken.’ Kennelijk is de marketingdiscipline nu (voor even) zelfs naar het hoogste niveau getrokken. (Marike van Zanten)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in