Overslaan en naar de inhoud gaan

Bepaal de inhoud van NIMA Online sessie over Games als Marketingmiddel!

Beste marketeers,
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In oktober 2010 zal expertgroep NIMA Online een event organiseren in Pakhuis De Zwijger speciaal over games als marketingmiddel.

related partner content for mobile comes here

In mijn boek '' (release juni 2010 Kluwer) bespreek ik diverse cases van games die hebben geholpen doelstellingen te realiseren op het gebied van:

- Product
- Prijs
- Personeel
- Plaats
- Promotie

Omdat Nederland een democratie is vraag ik aan het publiek waar jullie meer over te weten zouden willen komen.
Dan kunnen wij relaties (opdrachtgevers) uitnodigen die ervaring hiermee hebben en iets kunnen presenteren.

Hieronder wat meer uitleg waaraan je moet denken bij games per marketinginstrument:

- Product

1. Ingame Cocreatie (Lego Factory)
2. Pretesten van producten in virtuele werelden en games (bijvoorbeeld Renault in Need for Speed)
3. Product sampling in games (NIVEA in Go-Supermodel)
4. Virtueel gebruik van producten in games (eBay in racegame GRID)

- Prijs

1. De 'gratis'-strategie geïnspireerd door de gamesindustrie
2. Spelen voor korting (Sport 2000)
3. Spelen voor prijzen (uw producten)
4. Spelen voor punten (loyalty opbouwen bij de doelgroep en gebruik maken van merkfans)

- Personeel

1. Games als wervingsmethode (Amerikaanse leger)
2. Games als trainingstool (Air Cargo Netherlands i.s.m. Douane Nederland en Schiphol)
3. Games om interne merkwaarden te delen en tot leven te brengen (ING / Postbank)
4. Games voor meer vitaliteit (Nintendo Wii)

- Plaats

1. Producten verkopen binnen virtuele werelden en games (FarmVille binnen Facebook)
2. Ingame distributie (Diesel)

- Promotie

1. Product placement (product als herkenbaar en functioneel onderdeel binnen de gamewereld)
2. Ingame advertising (banners, logo's en billboards in gamewereld)
3. Branded content in games (scripted content in games)
4. Visually adapted games (bekende games in de huisstijl van jouw merk)
5. Advergame (100% branded games)

Wat is jullie mening hierover?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in