De opmars van Geert Wilders
In de peiling (van Maurice de Hond) staat PVV op de 2e plaats achter het CDA en net voor de PvdA. Wilders benadrukte dat zijn achterban niet uit racisten bestaat. “Die mensen zijn trots op hun eigen christelijke identiteit. Ze willen niet dat Nederland een moslimland word.” Eerder in het gesprek met de rechtse Fox-presentator Bill O’Reilly zei hij: “Wij moeten trotser zijn op onze eigen identiteit, trotser op onze waarden die gebaseerd zijn op het christendom, op het Jodendom.”
Speculeren over de resultaten aan de eindstreep van komende verkiezingen heeft in zo'n vroeg stadium nog niet veel zin. Maar mocht PVV de grootste worden of een kandidaat van kaliber zijn waar je bijna niet omheen kunt, dan zal er toch heel wat gaan veranderen en de marketeer dient dit, naar mijn mening, scherp in de gaten te houden. Wat voor invloed zal het hebben? En denken we dat de PVV rond de 25 zetels zal blijven staan? Gaan ze nog groeien? Worden ze de grootste? Is het een relevante discussie voor marketeers?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid