
De top-100 over 2002 is samengesteld op basis van Amerikaanse inkomsten en bevat uitsluitend mediadistributiebedrijven, die door reclame worden gefinancierd (dus geen filminkomsten, tv-productiebedrijven, gouden gidsen).
Kabeltelevisie beslaat eenderde van de opgetelde inkomsten van de top-100 (totaal = $195,12 miljard). De hoogste kabelinkomsten heeft AOL Time Warner, waar de kabelinkomsten $14,19 miljard bedragen, een groei van 12,3 procent. Onder de top-100 groeide kabel 10,3 procent, terwijl de totale media-inkomsten 6,3 procent toenamen. Weinig groei in 2002 is afkomstig van acquisities, al lijkt dat in 2003 te gaan veranderen.Televisie-inkomsten groeiden met 5,7 procent naar $33,78 miljard. Die tendens lijkt te keren (tot juni 2003 -1,3 procent, vergeleken met dezelfde periode 2002). De grootste tv-groeisector blijft Spaanstalige tv (tot juni 2003 +26,7 procent reclame-inkomsten). In de geplaagde printsector daalden de kranteninkomsten met 0,5 procent naar $31,88 miljard, maar de tendens is stijgend (tot juni 2003 +9,5 procent). De tijdschrifteninkomsten van de top-100 groeiden in 2002 met 1,6 procent. Tot juni 2003 bedroeg de advertentiegroei aan consumentenkant 10,3 procent, de businesskant verloor echter 4,9 procent.
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandEvent Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU Delft<#FONT SIZE=1>Bron: Advertising Age<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee