Overslaan en naar de inhoud gaan

De grootste mediabedrijven

Advertising Age publiceert jaarlijks de inkomsten van de top-100 van Amerikaanse mediagiganten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De top-100 over 2002 is samengesteld op basis van Amerikaanse inkomsten en bevat uitsluitend mediadistributiebedrijven, die door reclame worden gefinancierd (dus geen filminkomsten, tv-productiebedrijven, gouden gidsen).

related partner content for mobile comes here

Kabeltelevisie beslaat eenderde van de opgetelde inkomsten van de top-100 (totaal = $195,12 miljard). De hoogste kabelinkomsten heeft AOL Time Warner, waar de kabelinkomsten $14,19 miljard bedragen, een groei van 12,3 procent. Onder de top-100 groeide kabel 10,3 procent, terwijl de totale media-inkomsten 6,3 procent toenamen. Weinig groei in 2002 is afkomstig van acquisities, al lijkt dat in 2003 te gaan veranderen.Televisie-inkomsten groeiden met 5,7 procent naar $33,78 miljard. Die tendens lijkt te keren (tot juni 2003 -1,3 procent, vergeleken met dezelfde periode 2002). De grootste tv-groeisector blijft Spaanstalige tv (tot juni 2003 +26,7 procent reclame-inkomsten). In de geplaagde printsector daalden de kranteninkomsten met 0,5 procent naar $31,88 miljard, maar de tendens is stijgend (tot juni 2003 +9,5 procent). De tijdschrifteninkomsten van de top-100 groeiden in 2002 met 1,6 procent. Tot juni 2003 bedroeg de advertentiegroei aan consumentenkant 10,3 procent, de businesskant verloor echter 4,9 procent.

< SIZE=1>Bron: Advertising Age<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in