De grootste mediabedrijven


De top-100 over 2002 is samengesteld op basis van Amerikaanse inkomsten en bevat uitsluitend mediadistributiebedrijven, die door reclame worden gefinancierd (dus geen filminkomsten, tv-productiebedrijven, gouden gidsen).
Kabeltelevisie beslaat eenderde van de opgetelde inkomsten van de top-100 (totaal = $195,12 miljard). De hoogste kabelinkomsten heeft AOL Time Warner, waar de kabelinkomsten $14,19 miljard bedragen, een groei van 12,3 procent. Onder de top-100 groeide kabel 10,3 procent, terwijl de totale media-inkomsten 6,3 procent toenamen. Weinig groei in 2002 is afkomstig van acquisities, al lijkt dat in 2003 te gaan veranderen.Televisie-inkomsten groeiden met 5,7 procent naar $33,78 miljard. Die tendens lijkt te keren (tot juni 2003 -1,3 procent, vergeleken met dezelfde periode 2002). De grootste tv-groeisector blijft Spaanstalige tv (tot juni 2003 +26,7 procent reclame-inkomsten). In de geplaagde printsector daalden de kranteninkomsten met 0,5 procent naar $31,88 miljard, maar de tendens is stijgend (tot juni 2003 +9,5 procent). De tijdschrifteninkomsten van de top-100 groeiden in 2002 met 1,6 procent. Tot juni 2003 bedroeg de advertentiegroei aan consumentenkant 10,3 procent, de businesskant verloor echter 4,9 procent.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS<#FONT SIZE=1>Bron: Advertising Age<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid